Frequently asked questions - Vakman

Algemeen

Wij zijn een online klusplatform waarmee wij vraag en aanbod bij elkaar te brengen door klanten direct een afspraak in te laten plannen met een klusjesmaster.

Ons doel is om het voor alle partijen makkelijker te maken.

  • Direct de klusjesmaster die je nodig hebt
  • Duidelijke communicatie
  • Duidelijk overzicht
  • Scherpe prijzen
  • Scherp resultaat
  • Hoge klanttevredenheid 

Simpel en overzichtelijk de beste klusjesmaster in slechts een paar stappen duidelijk uitgelegd. 

Bij elke nieuwe klus ontvang je van ons een (push)melding.

Bekijk de klusomschrijving en data.

En als je kan:

  • Pak de klus
  • Voer de klus uit
  • Factureer zoals afgestemd

Toch nog vragen? Neem dan even contact op.

Wij werken alleen samen met bij de KVK geregistreerde vakmensen. In de meeste gevallen gaat het om zelfstandigen (ZZP’ers). Ben jij dat, dan kun je beginnen met jezelf aan te melden.

Omdat wij er zeker van willen zijn dat je bent wie je zegt dat je bent en of we (online) geen vreemde dingen over jou tegen komen screenen wij al onze klusjesmasters. Zo verkleinen we het risico dat er klusjesmasters online komen te staan die geen goede kwaliteit leveren. Wanneer jouw aanmelding is goedgekeurd, dan ontvang je van ons een mail met verdere uitleg. De afspraken die gelden voor onze samenwerking zijn hier te vinden.

Bij ons kunnen klanten terecht voor allerlei klusjes. Denk hierbij aan: loodgieters, elektriciens, klusjesmannen, cv monteurs, dakdekkers, vloerspecialisten, schilders, hoveniers en meer. Wij breiden onze diensten voortdurend uit. Tijdens het aanmelden kun je aangeven waar jouw expertise ligt.

Je betaalt bij ons een fee van …. per klus.

Wij bieden je klussen aan waarbij we direct laten zien wat jij verdient. 

Open en eerlijk, zo hebben wij het graag!

Nadat je een klus hebt geaccepteerd ontvang je direct alle informatie die je nodig hebt om de klus uit te voeren. Je ontvangt dan ook de naam, het adres en het telefoonnummer van de klant. Je kunt dus altijd van tevoren contact opnemen.

Nieuwe aanvragen komen binnen via de mail.

In die aanvraag staat de locatie waar de klus uitgevoerd moet worden en wat er moet gebeuren. Ook zie je direct wanneer de klant graag geholpen wilt worden. Komt dat moment jou goed uit, dan klik je op ja en ontvang je de rest van de informatie zodat je contact kan opnemen met de klant.

Jazeker! Sterker nog dit verwachten wij van al onze klusjesmasters.

Je kunt eenvoudig het telefoonnummer gebruiken dat je hebt ontvangen. 

 

Te laat komen is altijd vervelend voor alle partijen. Wij gaan er dan ook vanuit dat je altijd je best doet op tijd te komen.

Wanneer je toch te laat dreigt te komen voor een afspraak, neem dan direct contact op met de klant en leg uit wat er aan de hand is. Wanneer de klant akkoord gaat met de nieuwe tijd, kun je de klus alsnog gaan uitvoeren. Besluit de klant door jou toedoen toch de klus te annuleren dan brengen wij jou een standaardvergoeding in rekening. 

Nee, alleen klanten kunnen een klus bij ons annuleren. 

Wij verwachten van jou dat je alles in het werk stelt om een opgepakte klus succesvol uit te voeren.

Bij misbruik riskeer je in sommige gevallen dat wij jou een klusvergoeding in rekening brengen. 

Let op: het is klusjesmasters niet toegestaan om op eigen initiatief en zonder overleg met de klant klussen om te boeken naar een ander moment. Klanten geven namelijk bij de aanvraag duidelijk aan wanneer zij geholpen willen worden.

Afhankelijk van wat er is overeengekomen kan dit wel of niet.

Standaard gaan wij uit van 1 persoon en communiceren wij naar de klant tarieven die gelden voor 1 persoon die de klus uitvoert.

Is het echt noodzakelijk (in verband met de veiligheid of verzekering) dat je met een collega verschijnt, overleg dit dan altijd vooraf met de klant om misverstanden te komen en zorg ervoor dat je de afspraken die zijn gemaakt zwart op wit hebt. Leidt dit tot problemen, neem dan contact met ons op.

Voorafgaand aan de klus

Tijdens de klus

Afspraak is afspraak.

Dat betekent dat jij aanwezig bent bij de klant op de voorgestelde dag en binnen het aangegeven tijdvak. Heb je de klant al meteen gebeld of een berichtje gestuurd toen je de klus accepteerde? Het kan natuurlijk gebeuren dat mensen niet direct kunnen reageren omdat ze even met iets anders bezig zijn. Vaak is er niet zo veel aan de hand.

Bij een spoedafspraak: Hou je aan de afspraak voor de klus en ben op tijd aanwezig op de locatie. Sta je dan toch voor een dichte deur en weet je zeker dat het adres klopt, probeer de klant nog even te bellen en breng ons dan direct daarna op de hoogte. Wij proberen dan ook nog in contact te komen met de klant. Neem een foto/video van de locatie (als bewijs) en blijf tenminste 20 minuten wachten in de buurt van de afspraak. Is er inderdaad niemand thuis en kun jij daardoor de klus niet uitvoeren, dan mag je 1 uur arbeidsloon in rekening brengen.

Bij een normale afspraak: Ga altijd op de aangegeven dag en tijd naar de afspraak. Neem van te voren altijd even contact op met de klant om de klus door te nemen. Ben je op tijd bij de afspraak en is de klant niet thuis, probeer de klant nog even te bellen en breng ons dan direct daarna op de hoogte. Wij proberen dan ook nog in contact te komen met de klant. Neem een foto/video van de locatie (als bewijs) en blijf tenminste 20 minuten wachten in de buurt van de afspraak. Is er inderdaad niemand thuis en kun jij daardoor de klus niet uitvoeren, dan mag je 1 uur arbeidsloon in rekening brengen.

Soms kun je de klus niet helemaal in 1x uitvoeren.

Bijvoorbeeld omdat je een onderdeel moet bestellen of omdat eerst je nog op iets anders moet wachten. Overleg met de klant wanneer je terug komt om de klus af te maken, mail ons vervolgens de aangepaste uitvoerdatum van de klus en maak pas een totaalfactuur aan wanneer alles naar tevredenheid van de klant is afgerond.

 

Wanneer jij een aanvraag hebt geaccepteerd gaat de klant er van uit dat jij de klus ook echt kan uitvoeren. Mochten er tijdens het uitvoeren van de klus complicaties zijn waardoor het jou toch niet lukt, bespreek dit dan ten eerste met de klant. Leg op een vriendelijke manier uit wat er aan de hand is. Neem daarna contact op met ons. Dan kunnen wij bepalen of we de klant alsnog op een andere manier kunnen helpen. Wanneer jij de klus – door jou toedoen – niet kan uitvoeren, breng de klant dan niets in rekening.

Ben je bij de klant en blijkt het probleem of de klus ineens heel anders te zijn, dan door de klant is omschreven ga dan in overleg om miscommunicatie te voorkomen. Hou er rekening mee dat een klant geen vakman is en daarom niet alle kennis van technische zaken heeft. Leg uit wat er moet gebeuren om de klus alsnog uit te voeren en met welke kosten de klant rekening kan houden. Meestal komen jullie er wel samen uit. Wij gaan ervan uit dat een door jou opgepakte klus ook succesvol wordt afgerond. Dat is ook te reden waarom je altijd van tevoren contact met de klant moet hebben. Voel je je toch genoodzaakt om een klus op locatie af te melden neem dan z.s.m. contact met ons op. In sommige gevallen kunnen wij jou een standaardvergoeding in rekening brengen.

Soms gaan er dingen mis. Dat kan gebeuren. Jij bent en blijft altijd verantwoordelijk voor een goede professionele uitvoering van de klus. Wanneer jij schade maakt (of ondeugdelijk werk levert) kun jij aansprakelijk worden gesteld door de klant. Om die reden eisen we van jou dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt afgesloten.

Ben je op een klus en stoot je bijvoorbeeld een vaas om of beschadig je per ongeluk een muur of iets anders, denk dan altijd mee met een oplossing. In veel gevallen is een klant redelijk wanneer jij openstaat voor een oplossing. Laat je het alleen aan ons over, dan zullen wij een oplossing bedenken. In sommige gevallen kan dat betekenen dat wij een bedrag aftrekken van de vergoeding die je voor jouw klussen krijgt. In de meeste gevallen kun je beter jouw verzekering inschakelen om de schade op die manier te vergoeden. Daar heb je tenslotte die verzekering voor!

Je mag altijd het eerste uur in rekening brengen voor een klus. Sommige klussen zijn al na 15 of 30 minuten opgelost. Is dat het geval, vraag dan aan de klant of er niet nog een anders klusje te doen is. Je brengt tenslotte het eerste uur in rekening en klantvriendelijkheid wordt door iedereen gewaardeerd. Als de klant tevreden is krijg jij een top review en dat is belangrijk. Zo kun je bijvoorbeeld voorsprong verdienen bij het ontvangen van nieuwe aanvragen.

Wanneer de klus klaar is en de klant tevreden is dan maak je de factuur op. Dit doe je direct na afronding. Schrijf alle bedragen op en vraag de klant om een handtekening. De klant ontvangt na aanleveren factuur een betaalverzoek. De factuur versturen wij per email. Hou er rekening mee dat klanten altijd betalen aan Klusjesmaster, nooit direct aan de vakman.

 

Ja, zodra jij een factuur aanmaakt ontvang jij van ons een document per mail waarop jouw vergoeding voor de uitgevoerde klus staat. Dit kun je gebruiken voor jouw eigen administratie. Wij boeken dit bedrag ook automatisch in ons systeem zodat we weten hoeveel we jou moeten uitbetalen. Om die reden hoef jij ons dus niet ook nog een factuur te sturen. We noemen dit ‘reversed billing’. Dat scheelt jou weer werk! Als je een boekhouder hebt dan kun je het document met de vergoeding ook rechtstreeks naar hem doorsturen voor verdere verwerking in jouw administratie.

Nee, wij werken zonder voorrijkosten en/of reiskosten. Het tarief gaat dus pas in vanaf het moment van aankomst. Wel mag je het eerste uur volledig in rekening brengen. Mocht je gedurende de klus materialen moeten halen, geef dit dan altijd bij de klant aan. Deze tijd mag je wel in rekening brengen, ervan uit gaande dat dit onvoorziene omstandigheden betreft en op voorhand niet bekend was dat er materialen gehaald dienden te worden.

Direct na het succesvol afronden van een klus, dien jij een factuur aan te maken. Doe je dit ter plekke en mail je het naar ons dan wordt er direct een betaalverzoek aangemaakt. Deze kan de klant wanneer hij/zij tevreden is direct voldoen. Lukt dit echt niet, dan hanteren wij een betaaltermijn van 5 dagen. 

Na de klus

Mijn profiel

Zorg er altijd voor dat wij beschikken over de juiste gegevens. Stuur een mailtje naar info@klusjesmaster.nl en wij zorgen voor de verwerking. Zonder bijvoorbeeld het juiste bankrekeningnummer (of bij twijfels over een juiste inschrijving bij de KvK) kunnen wij jou niet uitbetalen. 

Stoppen met ons? Wat jammer wanneer je ons verlaat! Hoe komt dit? Wil je er echt helemaal mee stoppen, stuur dan een mail naar info@klusjesmaster.nl Wil jij je tijdelijk afmelden i.v.m. vakantie dan kun je dit via de mail aangeven.