Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN 

Artikel 1 – Definities
1.KlusjesMaster, gevestigd te Gouda, KvK-nummer 76157733, wordt in deze algemene voorwaarden  aangeduid als dienstverlener.
2.De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als opdrachtgever.
3.Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.
4.Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.

Artikel 2. Wat is Klusjesmaster?

  1. Deze website is zo opgezet om ervoor te zorgen dat je juiste klusjesmaster reageren op de geplaatste klus. 
  2. Op klusjesmaster.nl staan er verschillende klussen die uitgevoerd kunnen worden. Dit zijn voorbeelden aangezien er nog zoveel meer mogelijkheden zijn. Alle prijzen zijn incl. btw.  Wel zijn deze tarieven altijd excl. te gebruiken materiaal en andere bijkomstige kosten tenzij anders vermeld. 
  3. Bij het invullen van een klus vul je je gegevens in zodat de klusmaster welke je hebt geselecteerd al jouw gegevens heeft om de klus te klaren.
  4. Logischerwijs geven wij alleen jouw gegevens door aan de klusmaster welke de klus oppakt. 
  5. Zodra je je klus aanvraagt zijn deze voorwaarden van toepassing. Zodra jouw klusaanvraag is bevestigd komt er automatisch een overeenkomst tussen de klusmaster en jou – de opdrachtgever – tot stand, behoudens artikel 2 lid 6.
  6. Na de aanvraag sturen deze door naar de vakmannen in de buurt en die in aanmerking komen om deze klus uit te voeren. Uiteraard op het door jou aangegeven moment. Zodra de klusjesmaster de aanvraag accepteert ontvang je een bevestiging van de afspraak per e-mail.  
  7. Wij doen ons uiterste best een klusmaster te vinden voor de momenten (dag en tijd) die jij bij je aanvraag invoert. Soms lukt dit niet altijd en kan het voorkomen dat de betreffende klusmasters het te druk hebben. Indien dit het geval is zullen wij je hiervan op de hoogte stellen en kijken we indien mogelijk naar een alternatief. 
  8. Wij gaan er van uit dat de klus die je hebt geselecteerd (en omschrijft) ook de klus is die je gedaan wilt hebben. Als dat te veel van elkaar verschilt dan kan de klusmaster jou een NEE verkopen of het tarief aanpassen. In het uiterste geval (en bij misbruik) brengen we 1 uur extra in rekening. 
  9. Alle klusjesmasters die op onze website staan worden vooraf door ons getoetst. Je mag verwachten dat wij ons uiterste best doen alleen betrouwbare klusjesmasters toe te laten tot ons platform. 100% garantie kunnen wij echter niet geven. Na afronding van iedere klus vragen wij daarom naar jouw ervaring. Jouw mening telt mee in de beslissing of de klusjesmasters via ons platform nog meer klussen krijgen aangeboden.

Artikel 3. Wat zijn de kosten?

  1. Bij elke klus kun je op basis van jouw postcode de actuele prijzen ophalen. Afhankelijk van het type klus tonen wij een uurtarief, een vaste prijs, vierkante meter prijs, of een prijs per meter. Alle tarieven zijn inclusief btw. Materiaal, parkeerkosten en eventuele andere kosten zijn nooit inbegrepen tenzij nadrukkelijk vermeld. Indien je het materiaal niet zelf aanschaft wordt er een toeslag van 10% over de materiaalkosten berekend door Klusjesmaster.
  2. Er zijn ook klussen die voor een ”vaste prijs” aangeboden worden. Wanneer dit is afgesproken mag je er vanuit gaan dat de klus voor dat bedrag wordt uitgevoerd. Het kan voorkomen dat zo’n klus toch duurder wordt, bijvoorbeeld omdat de werkelijke situatie niet overeenkomt met de beschrijving. Dit kan ook omdat het probleem een stuk ernstiger is dan verwacht of omdat er na aanvang van de klus iets is geconstateerd dat voor aanvang niet bekend was. Het is belangrijk dat de klusmaster jou hiervan op de hoogte brengt en je een verklaring geeft waarom het duurder wordt. Als opdrachtgever dien jij altijd ook een vinger aan de pols houden. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
  3. Prijzen kunnen per dag en op ieder moment verschillen en de hoogte hangt af van het moment dat je geholpen wilt worden. Wanneer je dezelfde dag (spoed), morgen, in het weekend of ’s avonds geholpen wilt worden betaal je doorgaans meer. Klusjesmaster is gerechtigd om de prijzen op iedere moment op de website te wijzigingen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij extreme drukte. 
  4. Wij zijn is geen vergelijkingssite! Je maakt direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus tegen de afgesproken prijs. Het opstellen van een offerte kost een klusjesmaster tijd (en dus geld). De klusjesmaster mag 1 uur arbeidsloon in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het langskomen, het inschatten van de situatie en inmeten van maten. De klusjesmaster dient daarna wel een professionele offerte op te stellen. Ga je akkoord met zijn voorstel dan zal hij het gerekende uur in mindering brengen na uitvoering van de klus.
  5. Er worden bij ons nooit voorrijkosten gerekend. Wel brengen wij na afronding van een klus een service fee in rekening. Het geldende tarief wordt getoond voor het inboeken van jouw klus. Dit dekt de kosten die wij maken om jou zo snel mogelijk aan een vakman te helpen. Hiervoor heb je toestemming gegeven bij het aanvragen van de klus. ​
  6. Indien de aangevraagde klus niet uitgevoerd kan worden wegens externe factoren maar er wel onderzoek is verricht door een klusjesmaster, mag hij een onderzoek factuur à €50 + de geldende servicekosten en garantiepakket (indien gekozen) op te maken. 

Artikel 4. Betalingen

  1. Na afronding van de klus stelt de klusjesmaster een factuur op. Deze ontvang je per e-mail. Samen met de factuur ontvang  je een iDeal betaallink. Betalen via bankoverschrijving is ook mogelijk. Je betaalt de factuur direct (of uiterlijk binnen 5 dagen na uitvoering van de klus) aan Klusjesmaster. Blijft een betaling uit dan zijn wij genoodzaakt bij een tweede herinnering €7,50 administratiekosten in rekening te brengen.
  2. Direct afrekenen bij de vakman is niet toegestaan.
  3. Je hebt enkel recht op garantie, ondersteuning, en bemiddeling door ons wanneer de factuur aan Klusjesmaster is betaald. Ook wanneer je extra werkzaamheden buiten Klusjesmaster om laat verrichten verlies je het recht op garantie. 
  4. Als opdrachtgever ben je enkel gerechtigd om de betaling tijdelijk op te schorten indien je van mening bent dat de klus ondeugdelijk is voltrokken. Je dient binnen 48 uur na ontvangst van de factuur kenbaar te maken- door middel van een ingebrekestelling jegens de klusjesmaster – waarom de betaling zal worden opgeschort. De klusjesmaster dient altijd de mogelijkheid te krijgen om het werk te inspecteren zodat hij kan vaststellen of er daadwerkelijk ondeugdelijk werk is geleverd en – indien ja – hoe dit kan worden opgelost.
  5. De klusjesmaster brengt altijd minimaal één in rekening brengen, ondanks dat de klus wellicht minder dan één uur werk is. Zonder deze minimale afname loont het voor een klusjesmaster niet om ook voor kleinere klussen naar jou toe te komen. 
  6. Diegene die de aanvraag doet wordt door ons beschouwd als opdrachtgever en is daarmee verantwoordelijk voor een tijdige betaling. 

Artikel 5. Annuleren van een aanvraag

  1. Zolang een klusaanvraag niet is opgepakt door een klusjesmaster kun je deze vrijblijvend annuleren. Dit doe je zelf via de statuspagina voor jouw klus. Deze pagina bereik je via de groene knop in de mail die je van ons ontvangt.
  2. Voor alle geaccepteerde (bevestigde) klussen die in minder dan 48 uur voor aanvang van de klus worden geannuleerd brengt Klusjesmaster de service kosten + garantiepakket (indien afgenomen) in rekening. Is de klusjesmaster al naar jou onderweg dan mag hij jou €30,- plus de geldende service kosten en de eventueel geldende kosten voor het garantiepakket in rekening brengen.
  3. Een geaccepteerde/bevestigde spoedaanvraag voor vandaag of morgen kun je niet annuleren. Doe je dit toch, dan worden de volledige kosten in rekening gebracht.

Artikel 6. Melden van klachten en/of problemen 

  1. Klusjesmaster doet zijn uiterste best om jou zo goed als mogelijk te helpen. Ook aan onze aangesloten klusjesmasters vragen wij om elke klus naar volle tevredenheid uit te voeren. Helaas valt nooit uit te sluiten dat er toch een keer iets niet helemaal goed gaat.
  2. De klusjesmaster is verantwoordelijk voor de goede afronding van een klus. Hij neemt jouw opdracht tot werkzaamheden aan en is daarmee aansprakelijk voor eventueel geleden schade. Mocht jij door zijn doen of nalaten schade leiden, dan kan je enkel hem daarop aanspreken, tot de hoogte van het bedrag dat zijn aansprakelijkheidsverzekering dekt. Maar niet hoger dan de direct geleden schade. Gevolgschades zijn uitgesloten van vergoeding. 
  3. Klusjesmaster is geen contractpartij maar wij doen wel onze uiterste best, ervoor te zorgen dat de relatie tussen klusjesmaster en jij als klant (opdrachtgever) op rolletjes loopt. Het enkele feit dat je uit naam van Klusjemaster een factuur ontvangt, doet daar niks aan af. 
  4. Klusjesmaster vertelt niet aan de klusjesmaster hoe hij zijn werk moet doen. Als je twijfels hebt over zijn kunnen, breek dan direct de werkzaamheden af en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. Wij zoeken dan samen met jou naar een oplossing.
  5. Als je niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de klusjesmaster of meldt het uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst van de factuur bij ons. Hij (of zij) moet altijd ten eerste een tweede kans krijgen om de klus alsnog naar tevredenheid af te ronden.
  6. Bij een klacht doen wij ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je alsnog tevreden bent. Lukt dat echt niet, dan kun je in bepaalde omstandigheden (zie het volgende punt) je geld terugkrijgen. Dit noemen wij onze ‘niet goed, geld terug’ garantie. 
  7. De ‘niet goed, geld terug’ garantie houdt in dat wij maximaal €1.000,- incl. btw terugbetalen per klus en nooit meer dan het bedrag dat jij hebt betaald. Hiervoor gelden de volgende afspraken: 

a) Wanneer er klachten zijn en jij komt er niet uit met de klusjesmaster of de klusjesmaster wil je niet verder helpen, dan mogen we ter plaatse komen kijken om met eigen ogen te zien wat er aan de hand is. Er moet daadwerkelijk sprake zijn van grove nalatigheid of schade aangericht tijdens de werkzaamheden door de vakman. 

b) Je geeft ons de mogelijkheid om het probleem alsnog voor je op te lossen. Het langskomen en alsnog de klus naar behoren kunnen laten uitvoeren dan wel herstellen door een andere bij Klusjesmaster aangesloten klusjesmaster is voorwaarde voor een eventuele terugbetaling. 

c) Laat je in de tussentijd het probleem door een andere partij oplossen of is er direct betaald aan de klusjesmaster, dan kunnen wij geen rol meer spelen in eventuele (terug)betaling. Wij kunnen dan niet meer precies achterhalen wat er is gebeurd.

Artikel 7. Andere zaken

  1. Na volledige afronding van de klus heb je de mogelijkheid een beoordeling van de klusjesmaster in te sturen. We zijn heel blij wanneer jij dit doet en het zou best kunnen dat we jouw beoordeling zelfs buiten onze website tonen. Omdat we er trots op zijn, of omdat we ervan kunnen leren. Bij het plaatsen van een review geef je toestemming om jouw review te mogen gebruiken op Klusjesmaster.nl en andere plekken (voor promotionele doeleinden). 
  2. Wij gaan ervan uit dat je een eerlijke beoordeling instuurt. Bij twijfel of bij niet toelaatbaar taalgebruik kan het zijn dat wij de beoordeling niet toe laten. Op basis van klantbeoordelingen bepalen wij of wij een klusjesmaster klussen kunnen (blijven) aanbieden.
  3. Wij zijn constant bezig onze website te verbeteren. Die kan dan ook op elk moment veranderen en zelfs niet voor iedereen hetzelfde zijn. 
  4. Om onze website te verbeteren, verzamelen we data. Dat doen we met (first party) cookies. Dat klinkt wellicht wat vaag. Maar waar het op neer komt, is dat we niet weten wie jij bent, maar dat we wel weten wat jij op onze website doet. En dat doen we bij alle bezoekers. Zo krijgen we een goed inzicht in hoe onze website wordt gebruikt.
  5. Als je bij ons gegevens invoert voor het verzenden van jouw klusaanvraag, dan heb je altijd de mogelijkheid om daar aanpassingen in te laten maken of ze zelfs te laten verwijderen.
  6. De informatie op onze website wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. Ondanks onze zorgvuldigheid kan het voorkomen dat u typefouten aantreft. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid. Alle informatie op onze websites is dan ook onder voorbehoud van druk- en typefouten.
  7. Het Nederlands recht is van toepassing op onze voorwaarden.
  8. In het geval dat een van de artikelen ongeldig zou zijn, betekent dit niet automatisch dat alle artikelen als ongeldig beschouwd kunnen worden.
  9. Wij (Klusjesmaster) kunnen de algemene voorwaarden ten alle tijden wijzigen en is ook gerechtigd om deze wijzigingen door te voeren.
  10. Mocht er zich een situatie voordoen die niet wordt omschreven in onze algemene voorwaarden dan is ten alle tijden het Nederlands recht van toepassing. We hopen niet dat het gebeurt, maar mochten we elkaar in de rechtszaal tegenkomen, dan is dat in Amsterdam.
  11. Mocht je vragen hebben over deze voorwaarden, stel ze gerust. Neem hiervoor contact met ons op per mail.